Weboldalam

http://dekorarium.hu/

2010. július 22., csütörtök

Kalandozás a múltban



A nagyszüleimtől kaptam ezeket a képeket a minap, mikor a kisebbik fiammal látogattuk őket.Nem emlékszem hogy láttam volna régebben ezeket a fotókat. Na gyűjtöd még a képeket a faladra?-kérdezte a nagyikám.Mondtam hogy persze.Cinkos kacsintással totyogott a szekrényhez hogy adni akar nekem valamit.Hát a két féltve őrzött kép került elő. Vidd el őket-mondta- és majd mutasd meg az unokáidnak is milyen fess ember volt a nagyapád, és milyen szép a nagyanyád.
Kevés fénykép készült a régebbi időkben, pláne a háború után. Ezek valaha igazolványhoz készültek, a szép ruha, a frizura csak ritka alkalom volt.Nagyapám jóképű fiatalember itt még, mire én megszülettem már fehérbe hajlott a haja.Kovács volt valaha, emlékszem gyerekkoromban mennyire szerettem hatalmas tenyerébe tenni az enyémet, vagy a nyakában lovagolni imádtam még, hiszen olyan magas volt, én a felhőkből láttam a világot! Nagyikám alföldi parasztlány volt, rengeteget dolgozott már kislányként is, módos gazdáknál gyerekekre vigyázott, főzött mosott,gyerekágyas asszonyt látott el az újszülöttel együtt, ha kellet markot szedett, állatokat gondozott.
Van egy hely a házunkban ahol fényképek gyűlnek a falon, gazdagodott két becses darabbal.

Nincsenek megjegyzések: