Weboldalam

http://dekorarium.hu/

2011. január 26., szerda

Egy könnycsepp a szerelem tengerén.


India és a Tadzs Mahal az örök szerelem emlékműve összefonódik.
A kiállításomhoz kutattam anyag után amikor elém került ez a megható és tiszteletre méltó szerelmi történet.

Szerelem egy életen át, hűség a sírig. A pompázatos síremléket Sahdzsahán építette feleségének Mumtaz Mahalnak. A ,,Palota Fénye" 14. gyermeke születésekor halt meg, férje a gyászba borulva kezdte el építtetni ezt a csipke szentélyt. A legenda szerint az uralkodó az építőnek Lahorinak feleségét megölette hogy az átérezze fájdalmát, majd az építkezés befejezésekor megvakíttatta, hogy soha ne építhessen még egy ilyen pompázatos épületet.
Sandzsahán minden vagyonát az építkezésre fordította. Sahdzsahán dédelgetett magában egy másik álmot, mégpedig hogy a folyó másik partján fekete márványból megépítteti a saját mauzóleumát is, és a két síremléket, az örök szerelem jelképeként egy híddal köti össze.
Az uralkodó nem sokáig élvezhette a feleségének emelt síremléket, ármánykodó fia ugyanis az Agra erődbe záratta, Az idős császár a magas falak közül nézhette szeretett asszonya emlékművét a Jumna folyó partján. Halála után ismét találkozhattak, és együtt nyugszanak a márványkupolák alatt.
Tadzs Mahállal kapcsolatban mára már egy szokás is kialakult. Amikor az épület előtt elmegy egy házaspár, akkor a feleségnek meg kell kérdeznie a férjét, vajon szereti-e annyira, hogy a halála után egy ilyen síremléket emeltessen neki.

5 megjegyzés:

KrixKati írta...

Hát ha arra járunk, megkérdezem én is! :-)

Gabriella írta...

szia, most olvastam Kriszta oldalán (Hungarian Provence) a bejegyzésedet, és nagyon megörültem, amikor láttam, hogy díszítő festéssel is foglalkozol, mint én. : ) Ha van kedved, nézd meg az én oldalamat is: www.bojtocskamuhely.blogspot.com,
üdv. Gabi

Tibandi country álmai írta...

Szia Kati!
Kiváncsi leszek a válaszra:)

Tibandi country álmai írta...

Kedves Gabi!
Ellátogattam hozzád, örülök hogy hason lélekre találtam:)

Gabriella írta...

szia, ennek én is örülök ! : )