Weboldalam

http://dekorarium.hu/

2011. október 18., kedd

Tökszezon



Személy szerint imádom a sütőtököt, és egyébként a tököt minden formában. Sütve, főzve, rántva főzeléknek, köretnek...ja igen és festeni:)))
Néhány táblát hoztam ma, vicces figurákat az idei halloween jegyében. Persze tudom, hogy ez nálunk nem divat, csak szépen bekúszik az őszi időszakba, napja október 31. Egyébként pedig létező ünnepről van szó, ami a kelta/ír hagyományokból ered. Ezen az éjszakán tudnak kapcsolatot teremteni egymással az élő és a holt lelkek, ezen az éjszakán vékony a háló a két világ között. A kereszténység csak beolvasztotta ezt a pogány ünnepet, így kapta a Mindenszentek elnevezést. Mindenszentek ünnepe azon szentek ünnepe, akikről a naptári név nem emlékezik meg. Persze van némi római keveredés is a dolgoknak, de ennek boncolgatását hagyjuk a történészekre, eredet kutatókra.
Magyarországon nem vált ünneppé, de mégis sokan teszünk töklámpást az ajtóba ablakokba, hiszen a töklámpás azon kívül hogy jó móka faragni, a halloween jelképe.Nem tévesztendő össze a Halottak napjával, november elsejével, amikor eltávozott szeretteinkért gyújtunk gyertyát. E nap meghitt és családi esemény, ahol az emlékezés és a lélek halhatatlanságába vetett hit a legfontosabb. És a külföldről átvett vidám szokások sem tudják ezt megváltoztatni.

2 megjegyzés:

Gabryella írta...

hát én aszondom, nagyon szépen van festve :-) De nekem sem világom kirakni ezeket... Viszont a tököt szeretem én is :-))

Luca írta...

Én is imádom a tököt.
Emlékszem gyerekkoromban mekkora buli volt kivágni a tököket. Minnél ijesztőbb formára. Alig vártuk az estét, hogy egymást ijesztgessük a töklámpásokkal. Még fogalmunk sem volt a haloweenról. De ez hagyomány volt akkor.