Weboldalam

http://dekorarium.hu/

2012. december 17., hétfő

Vörösbe-aranyba öltözve




Ezt az antikolt dekorációt álmodtam meg magamnak. Pihenésképp két megrendelés között muszáj volt elkalandoznom, a játékos énemet gyorsan feléleszteni, és ez lépett elő a képzeletemből.
Kellett  a borús idő miatt egy kis régi (arany és umbra viaszpaszta) egy kis tűz (karminvörös), egy kis fény(aranyozott angyal) egy kis nosztalgia (csipke lenyomat) ezeket ötvöztem, és összeállt a mű. Már csak a megfelelő környezetbe való beillesztés várat magára.


 

Érdekes felvetést kaptam ma egy kedves barátomtól erre a korongra,azt írta: lüktet szinte szippantani akarna...
Nos nem is csodálkozom rajta.
 A vörös az bizony egy lüktető határozottan erős izgató, felforgató szín, a gyökércsakrára hat. Talán olyan húrokat mozdít meg bennünk, amit magunknak sem merünk  bevallani.Ráadásul én egy körbe zártam, ez a forma pedig megint egy erős szimbólum, a nap a végtelenség, a teremtő erő jelképe, a nemiség a libidó színe.Ókori babonákból tudható, hogy vörös port szórtak a halottaik köré, démonok ellen, vagy halotti lepel színeként jelenik meg a görögöknél, negatív értelemben a bűn, a paráznaság a szexualitás színe.Alkimistáknál a kemencét jelképezi, amiben a Nagy Mű elkészül, míg Európában a piros tojás a termékenységet szimbolizálja.
Egy biztos ha most erre a színre vágyom, akkor hangsúlyos dolgok zajlanak a lelkemben.

1 megjegyzés:

Luca írta...

Tetszik. Nagyon jól mutat